Ako súčasť regulácie bola vydaná technická špecifikácia RTS (Regulatory Technical Standards) k posilneniu úrovne bezpečnostnej ochrany a redukcie objemu finančných podvodov. Kľúčovou požiadavkou je tzv. SCA (Strong Consumer Autentification), čo je označenie pre požiadavku na silné overenie užívateľov pri platbách na diaľku, t.z. že v čase transakcie sú vyžadované ďalšie povinné úrovne autentifikácie, overenia užívateľa, pri online platbách.
Najčastejšími príčinami neúspešných a neukončených úhrad diaľničných známok platobnými kartami na internetovom portáli eznamka.sk sú na strane zákazníka, prípadne vydavateľa Platobnej karty, najmä kombinácie nastavení a konfigurácie prehliadača a/alebo nesprávneho overenia platby pri využití platobnej brány.
Pre úspešné vykonanie platby prostredníctvom platobnej brány a platobnej karty sa prosím ubezpečte, že:
- máte pre platobnú kartu povolené platby na internete,
- máte dostatok prostriedkov na účte/karte a neprekročili ste nastavené limity pre danú platobnú kartu,
- Vaša karta neexspirovala (dátum exspirácie nájdete na platobnej karte),
- typ Vašej platobnej karty je podporovaný,
- postupujete v zmysle odporúčaní Vašej domovskej banky.
Ak vaša banka vyžaduje a používa dodatočné zabezpečenie overenia platby, skontrolujte si prosím správne zadanie kódu (napr. 3D secure), alebo potvrdenie platby v aplikácii banky.
Čo sa týka konfigurácie internetového prehliadača a jeho prídavných modulov, odporúčame v čase vykonania úhrady Diaľničnej známky:
- nepoužívať internetový prehliadač Internet Explorer,
- nepoužívať rozšírenia (prídavné moduly / addons) typu blokátory reklám (AdBlock, a pod.),
- nepoužívať rozšírenia (prídavné moduly / addons), ktoré manipulujú s cookies a dočasnými súbormi v prehliadači,
- nepoužívať tlačítko “Späť” v internetovom prehliadači, ale namiesto neho používať ovládacie prvky zobrazené na stránke,
- nepoužívať internetový prehliadač v režime prísnej ochrany,
- po zrealizovaní platby v procese úhrady nezatvoriť záložku prehliadača na stránke platobnej brány a počkať na presmerovanie späť na stránku eznamka, na ktorej sa dokončí proces úhrady a zobrazí sa Potvrdenie o úhrade diaľničnej známky,
- dokončiť platbu čo najskôr, vzhľadom k limitom bankových rozhraní a aplikácií ideálne do 3 minút.
Proces úhrady elektronickej diaľničnej známky možno považovať za úspešný a ukončený až v momente vystavenia „Potvrdenia o úhrade diaľničnej známky” v elektronickom systéme výberu a evidencie úhrady diaľničných známok.
Ak si nie ste istý úspešnosťou úhrady, prosím skontrolujte si existenciu a obdobie platnosti Diaľničnej známky cez funkciu „Kontrola platnosti diaľničnej známky”, prípadne v mobilnej aplikácii eznamka, alebo na Call Centre.