Výnos z predaja elektronických diaľničných známok českým motoristom sa síce medziročne veľmi mierne znížil, naďalej však tvorí desatinu celkového predaja. Česká republika dlhodobo obsadzuje prvú priečku v rámci predaja slovenských diaľničných známok vozidlám registrovaným v zahraničí. Na druhej priečke sa nachádzajú poľskí motoristi (takmer 5-percentný podiel na predaji) a prvú trojicu uzatvárajú Nemci so 4,5-percentným podielom.
„Tranzitujúci motoristi z okolitých krajín najčastejšie nakupujú 10-dňovú diaľničnú známku. Za vlaňajšok sme na vozidlá s inou krajinou registrácie predali 112-tisíc kusov tohto typu známky. Novinkou, ktorá je takisto medzi motoristami z iných krajín populárna, je jednodňová známka, ktorú sme zaviedli v auguste minulého roka. Možnosť zakúpiť nový druh známky využilo 94-tisíc zahraničných motoristov,“ povedal riaditeľ úseku spoplatnenia a informačných technológií NDS Peter Braška.
Medzi ostatnými zahraničnými motoristami, ktorí si vlani kupovali slovenskú diaľničnú známku sa nachádzali aj Maďari (2,5 %), Rumuni (1,9 %), Ukrajinci (0,6 %) a iné krajiny (3,8 %).
Elektronickú diaľničnú známku si kupujú motoristi, ktorí chcú využívať spoplatnené úseky diaľnic. Známku sa odporúča zakúpiť ešte predtým, ako motorista využije niektorý zo spoplatnených úsekov. Vyhne sa tak zbytočnej pokute. Na kúpu novej diaľničnej známky by mali obzvlášť myslieť motoristi, ktorí si vlani kúpili tzv. ročnú diaľničnú známku s platnosťou do 31.1.2025. Pokiaľ chcú využívať spoplatnené úseky diaľnic a rýchlostných ciest aj naďalej, musia si od 1. februára 2025 zaobstarať novú diaľničnú známku. Keďže ročnú známku už NDS
Výnosy z predaja elektronických diaľničných známok sú príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti. NDS zo svojich príjmov financuje napríklad aj dôležité opravy mostov a ciest. V minulom roku sme zlepšili stav zhruba 150 kilometrov vozoviek a 32 mostov.