Po úhrade diaľničnej známky ste našli chyby v registračných údajoch vozidla a neviete, ako ich opraviť?
V zmysle príslušných ustanovení Všeobecných podmienok úhrady diaľničnej známky Správcu výberu úhrady diaľničnej známky za správnosť poskytnutých údajov pri úhrade diaľničnej známky je zodpovedný výlučne užívateľ (definíciu pojmov „užívateľ“ a „Správca výberu úhrady diaľničnej známky“ podrobne viď. v sekcii Diaľničné známky, časť Slovník pojmov), ktorý zodpovedá aj za realizáciu práve jednej úhrady diaľničnej známky k jednému a jedinečnému evidenčnému číslu vozidla/pripojeného vozidla a práve pre jednu platnosť úhrady diaľničnej známky (tzn. jeden typ diaľničnej známky). Užívateľ je preto povinný skontrolovať si pred úhradou, resp. ihneď po úhrade diaľničnej známky všetky ním poskytnuté údaje.
V súlade s príslušnými ustanoveniami Všeobecných podmienok úhrady diaľničnej známky Správcu výberu úhrady diaľničnej známky užívateľ v prípade, že poskytnutý registračný údaj vozidla/prípojného vozidla je chybný a/alebo neúplný (tzn. našiel chybu alebo preklep v evidenčnom čísle a/alebo v krajine registrácie vozidla), je povinný Správcovi výberu úhrady diaľničnej známky oznámiť opravu, doplnenie a/alebo zmenu registračných údajov vozidla bezodkladne po zistení tejto skutočnosti:
- v prípade úhrady diaľničnej známky prostredníctvom Internetového portálu alebo Mobilnej aplikácie najneskôr do konca kalendárneho dňa od vykonania úhrady diaľničnej známky alebo do začiatku platnosti diaľničnej známky.
- v prípade úhrady diaľničnej známky prostredníctvom obsluhy Obchodného miesta najneskôr do 15 minút od vykonania úhrady diaľničnej známky.
Po uplynutí vyššie uvedených lehôt je možné podať Žiadosť o opravu údajov v evidencii úhrad diaľničných známok (okrem 1-dňovej diaľničnej známky) prostredníctvom Internetového portálu alebo prostredníctvom vybraných Obchodných miest, ktorých zoznam je uvedený na Internetovom portáli, a to počas obdobia Platnosti diaľničnej známky.
Žiadateľ vyplní formulár s názvom Žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok, pričom na výzvu Správcu výberu úhrady diaľničnej známky je spolu so žiadosťou povinný predložiť aj nasledujúce doklady preukazujúce oprávnenosť realizácie opravy evidenčného čísla a/alebo krajiny registrácie vozidla/prípojného vozidla:
- Potvrdenie o úhrade diaľničnej známky,
- Osvedčenie o evidencii vozidla,
- Potvrdenie o neexistencii evidenčného čísla vozidla, vystaveného kompetentným štátnym orgánom s prístupom do evidencie vozidiel príslušného štátu.
Žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok môže užívateľ podať Správcovi výberu úhrady diaľničnej známky v časovom intervale stanovenom vo Všeobecných obchodných podmienkach Správcu výberu úhrady diaľničnej známky nasledujúcimi spôsobmi:
- na obchodnom mieste, kde diaľničnú známku uhradil,
(v tomto prípade žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok zrealizuje priamo pracovník obchodného miesta), - priamo prostredníctvom internetového portálu www.eznamka.sk – časť „Žiadosti, podnety, reklamácie“ > typ podania „Žiadosť“ > predmet „Žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady eDZ“,
(v tom prípade je potrebné predložiť všetky vyššie uvádzané doklady v elektronickej podobe).
Správca výberu úhrady diaľničnej známky v prípade, ak je žiadosť o realizáciu opravy údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok opodstatnená, zrealizuje opravu evidenčného čísla a/alebo krajiny registrácie vozidla/prípojného vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok a žiadateľovi vystaví doklad s názvom Potvrdenie o zmene údajov diaľničnej známky, ktorý odošle vo formáte PDF na kontaktnú emailovú adresu žiadateľa. Pracovník obchodného miesta na požiadanie tento doklad vystaví žiadateľovi aj v tlačenej podobe. V prípade, ak žiadateľ vyplnil aj mobilný kontakt, potvrdenie o zmene údajov diaľničnej známky dostane aj prostredníctvom SMS správy.
Podrobné informácie o oprave údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok užívatelia nájdu/získajú:
- telefonicky prostredníctvom Call Centra Správcu výberu úhrady diaľničnej známky na telefónnom čísle 02 32777 777 (volania zo zahraničia:+421 2 32777 777), kde operátori vysvetlia všetky ďalšie otázky súvisiace s podmienkami a podávaním predmetných žiadostí. Dostupnosť Call Centra pre jednotlivé komunikačné jazyky je možné nájsť v sekcii Kontakty.
Všetky práva a povinnosti užívateľov pri oprave údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok upravujú príslušné ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok Správcu úhrady diaľničnej známky, ktoré sú k dispozícii v sekcii Užívateľské služby, časť Dokumenty na stiahnutie.