Po úhrade diaľničnej známky ste našli chyby v registračných údajoch vozidla a neviete, ako ich opraviť?

1
Kedy je možné požiadať o opravu údajov v evidencii úhrady diaľničnej známky

V zmysle príslušných ustanovení Všeobecných podmienok úhrady diaľničnej známky Správcu výberu úhrady diaľničnej známky za správnosť poskytnutých údajov pri úhrade diaľničnej známky je zodpovedný výlučne užívateľ (definíciu pojmov „užívateľ“ a „Správca výberu úhrady diaľničnej známky“ podrobne viď. v sekcii Diaľničné známky, časť Slovník pojmov), ktorý zodpovedá aj za realizáciu práve jednej úhrady diaľničnej známky k jednému a jedinečnému evidenčnému číslu vozidla/pripojeného vozidla a práve pre jednu platnosť úhrady diaľničnej známky (tzn. jeden typ diaľničnej známky). Užívateľ je preto povinný skontrolovať si pred úhradou, resp. ihneď po úhrade diaľničnej známky všetky ním poskytnuté údaje.

V súlade s príslušnými ustanoveniami Všeobecných podmienok úhrady diaľničnej známky Správcu výberu úhrady diaľničnej známky užívateľ v prípade, že poskytnutý registračný údaj vozidla/prípojného vozidla je chybný a/alebo neúplný (tzn. našiel chybu alebo preklep v evidenčnom čísle a/alebo v krajine registrácie vozidla), je povinný Správcovi výberu úhrady diaľničnej známky oznámiť opravu, doplnenie a/alebo zmenu registračných údajov vozidla bezodkladne po zistení tejto skutočnosti:

  • v prípade úhrady diaľničnej známky prostredníctvom Internetového portálu alebo Mobilnej aplikácie najneskôr do konca kalendárneho dňa od vykonania úhrady diaľničnej známky alebo do začiatku platnosti diaľničnej známky.
  • v prípade úhrady diaľničnej známky prostredníctvom obsluhy Obchodného miesta najneskôr do 15 minút od vykonania úhrady diaľničnej známky.

Po uplynutí vyššie uvedených lehôt je možné podať Žiadosť o opravu údajov v evidencii úhrad diaľničných známok (okrem 1-dňovej diaľničnej známky) prostredníctvom Internetového portálu alebo prostredníctvom vybraných Obchodných miest, ktorých zoznam je uvedený na Internetovom portáli, a to počas obdobia Platnosti diaľničnej známky.

2
Aké údaje musí obsahovať žiadosť

Žiadateľ vyplní formulár s názvom Žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok, pričom na výzvu Správcu výberu úhrady diaľničnej známky je spolu so žiadosťou povinný predložiť aj nasledujúce doklady preukazujúce oprávnenosť realizácie opravy evidenčného čísla a/alebo krajiny registrácie vozidla/prípojného vozidla:

  • Potvrdenie o úhrade diaľničnej známky,
  • Osvedčenie o evidencii vozidla,
  • Potvrdenie o neexistencii evidenčného čísla vozidla, vystaveného kompetentným štátnym orgánom s prístupom do evidencie vozidiel príslušného štátu.
3
Ako podať žiadosť

Žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok môže užívateľ podať Správcovi výberu úhrady diaľničnej známky v časovom intervale stanovenom vo Všeobecných obchodných podmienkach Správcu výberu úhrady diaľničnej známky nasledujúcimi spôsobmi:

  • na obchodnom mieste, kde diaľničnú známku uhradil,
    (v tomto prípade žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok zrealizuje priamo pracovník obchodného miesta),
  • priamo prostredníctvom internetového portálu www.eznamka.sk – časť „Žiadosti, podnety, reklamácie“ > typ podania „Žiadosť“ > predmet „Žiadosť o opravu údajov vozidla v evidencii úhrady eDZ“,
    (v tom prípade je potrebné predložiť všetky vyššie uvádzané doklady v elektronickej podobe).
4
Ako prebieha vybavenie žiadosti

Správca výberu úhrady diaľničnej známky v prípade, ak je žiadosť o realizáciu opravy údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok opodstatnená, zrealizuje opravu evidenčného čísla a/alebo krajiny registrácie vozidla/prípojného vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok a žiadateľovi vystaví doklad s názvom Potvrdenie o zmene údajov diaľničnej známky, ktorý odošle vo formáte PDF na kontaktnú emailovú adresu žiadateľa. Pracovník obchodného miesta na požiadanie tento doklad vystaví žiadateľovi aj v tlačenej podobe. V prípade, ak žiadateľ vyplnil aj mobilný kontakt, potvrdenie o zmene údajov diaľničnej známky dostane aj prostredníctvom SMS správy.

5
Kde je možné získať ďalšie informácie

Podrobné informácie o oprave údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok užívatelia nájdu/získajú:

  • telefonicky prostredníctvom Call Centra Správcu výberu úhrady diaľničnej známky na telefónnom čísle 02 32777 777 (volania zo zahraničia:+421 2 32777 777), kde operátori vysvetlia všetky ďalšie otázky súvisiace s podmienkami a podávaním predmetných žiadostí. Dostupnosť Call Centra pre jednotlivé komunikačné jazyky je možné nájsť v sekcii Kontakty.

Všetky práva a povinnosti užívateľov pri oprave údajov vozidla v evidencii úhrady diaľničných známok upravujú príslušné ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok Správcu úhrady diaľničnej známky, ktoré sú k dispozícii v sekcii Užívateľské služby, časť Dokumenty na stiahnutie